nicovanparys.reismee.nl

Surfen in Byron Bay!

Hi,

Om op het open einde van mijn vorig verhaal terug te keren: ik heb een kamer voor mij alleen gekregen en in een dubbelbed mogen slapen. En dit tegen het tarief van een 8 share dorm, anders was het meer dan x3. Again, lucky me!

Voor de rest was hier niet veel te beleven en heb ik ook niet veel contact gehad met andere mensen. Ik schat dat meer dan 80% in het hostel Duitsers waren en had het gevoel dat iedereen elkaar al kende. Dan is het moeilijk om nieuwe contacten op te bouwen, temeer als je op een kamer alleen ligt.

Zaterdag ben ik dan maar wat gaan rondwandelen in Coffs Harour, maar er is hier nougabollen te doen. Ja, je kan op het strand gaan liggen, maar daar heb ik het ook al rap mee gehad. Bovendien was er hier in de voormiddag een lichte storm.

Zaterdagavond ben ik dan van kamer veranderd. Het meisje dat onder mij lag, vroeg van waar ik was. Weeral toeval: zij was ook Belgusch, en dan nog van Kortrijk ook. Ze zei het ook: Toch 1 iemand waar ik geen lingua franca, maar de moedertaal mee kan spreken.

Zondag verliep gelijkaardig als daags ervoor easy peasy en een wandelingetje gedaan. 's Namiddags ben ik naar een dolfijnenshow gaan kijken beetje vergelijkbaar met het dolphinarium in Brugge. Ja Elke, als je dit leest, weet ik dat je jaloers zal zijn :D.

Straks stap ik opnieuw op de bus met bestemming Byron Bay waar ik tegen 21u hoop aan te komen. Wie Byron Bay zegt, zegt tegelijkertijd surfen! Ik heb mij dan ook ingeschreven voor een 5-daags surfkamp, inclusief accomodatie en maaltijden. Na de 3u durende sessie kreeg ik de smaak te pakken - nooit gedacht trouwens, want ik ben geen waterrat - en ik wil het kunnen! Aan de oostkust kan je hier meestal gratis een surfboard lenen van het hostel, dus als ik het kan, kan ik nadien gaan surfen waar en wanneer ik wil. Zalig toch!

Mijn hostel voor komende nacht is geboekt, dus da's ook al in orde. Ik wil het geen tweede keer proberen.

Blub, blub, blub...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!