nicovanparys.reismee.nl

Time to say goodbye

G'day,

Na 7u wachten op mijn vlucht in Darwin kwam ik in de vroege uurtjes toe in Sydney voor mijn laatste dagen in Australië.

Veel deed ik niet meer: bankzaken in orde brengen, mijn laatste centen spenderen en ... mijn curriculum vitae opstellen en de zoektocht starten naar een job.

Jawel, het echte, serieuze leven komt eraan.

Exact 6 maanden geleden kwam ik in mijn eentje toe van dwergstaat België in het gigantische Australië. Een avontuur dat startte in Sydney en mij doorheen allerlei omgevingen, culturen en situaties leidde.

Ik heb lang getwijfeld of ik het zou doen, alleen is maar alleen, maar ik heb er zeker geen spijt van; integendeel ik zou het iedereen aanraden!

Ik heb het geluk gehad ontzettend veel mensen te ontmoeten, van landen overal ter wereld, en heb heel veel leuke en grappige momenten beleefd. Af en toe was er wel eens een klein dipje, wat logisch is, maar dat ebde al snel weg.

Ik heb heel veel dingen gezien, veel dingen die ik van te voren wou zien, maar ook zaken die ik nooit verwacht had.

Tijdens mijn verblijf merkte ik dat het geheugen erop achteruitging - logisch als je zelden meer hoeft na te denken -, maar ik heb ook heel veel dingen geleerd en opgestoken: nieuwe culturen ontdekt (vb: Aboriginals), mijn flinterdunne kookboek uitgebreid, leren wassen - niet moeilijk, de wasmachine doet het allemaal -, levenswijsheden opgestoken en zo veel meer. Maar vooral: als je iets wilt doen, ga er gewoon voor en denk er niet te veel over na!

Er zijn gigantisch veel momenten die mij zullen bijblijven zoals leren surfen, bungeejumpen, skydiven, Australian Open Tennis, Formule 1, de roadtrips langs de Great Ocean Road en de westkust, de tour richting Alice Springs, talloze BBQ's, etc.

Maar mijn beste tijd had ik toch in het sharehouse in Tasmanië, ironisch genoeg de periode dat ik aan het werk was. We zaten met mensen van verschillende culturen, maar hadden zoveel fantastische momenten. We zagen elkaar elke dag voor, tijdens en na het werk en deden zo veel meer dan 'werken'.

Na mijn Aussie-time ben ik ervan overtuigd dat ik veel zelfstandiger geworden ben, meer maturiteit gekweekt hebt en meer zelfvertrouwen gekregen heb.

Lang had ik mixed feelings in verband met blijven in Australië of terug te zijn in België, maar de laatste 2 weken ben ik toch meer en meer aan het uitkijken geweest om terug te keren en iedereen terug te zien. Ik had beloofd om 'maar' 6 maanden weg te zijn en daar houd ik mij aan. De kans zit er wel dik in dat ik vroeg of laat nog eens terugkeer naar dit fantastische land!

Waar de toekomst mij brengt weet ik niet, maar ik heb nog zoveel plannen, ideeën en dingen die ik wil doen/bereiken.

Voila, dit was dan ook mijn laatste verhaal! Ik ga jullie tijd niet langer verkwisten of jullie ophouden mijn verhalen te lezen over mijn ego-figuurtje.

Ik hoop dat jullie er evenveel van genoten hebben als ik en wil jullie dan ook bedanken om mij te volgen en voor jullie reacties!

Meer foto's volgen van zodra ik terug in België ben!

Tot (weer)ziens!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!