nicovanparys.reismee.nl

Future festival & Formula 1

Hi folks,

Na Cairns verbleef ik opnieuw een week in Melbourne, maar in tegenstelling tot de vorige keer verbleef ik opnieuw in hostels. Maar dat bleek geen evidentie. Vanwege het Future festival op zondag en de Formule 1 van donderdag tot en met de zondag

er op was zowat alles opnieuw volboekt. Het was als een puzzel maken en zo verbleef ik voor 8 nachten in 5 hostels.

Het Future festival was écht de moeite - ik moest hier op zijn minst toch 1 festival gedaan hebben -, te vergelijken met een kleinere versie van Tomorrowland, en zo was ook de Formule 1. Ik was nog nooit naar een race gaan zien, maar dit leek mij het perfecte moment. Ik had een ticket voor de zondag. Het is een ganse dag met niet enkel de F1-race. Er zijn ook heel wat andere races, er zijn heel wat demonstraties langs het parcours en er was ook het wagenpark van Ferrari met ±30 verschillende sportwagens.

De race zelf was een beetje een herhaling van vorig seizoen. Mercedes domineerde en Hamilton won de race voor Rosberg.

Daarna ging ik klappertandend naar huis, ik had het koud. Vreemd als je weet dat iedereen nog in een T-shirt rondliep. Ik had een lichte zonneslag opgelopen door gans de namiddag in de zon te staan. Het was nochtans geen felle zon.

Na de race moest ik onmiddellijk terug naar het hostel om mijn bagage op te pikken, de shuttlebus te nemen en mijn vlucht naar Perth voor het laatste deel van mijn trip: de westkust.

Om middernacht lokale tijd kwam ik aan in Perth, maar er was geen shuttlebus meer naar de stad. Ik sliep dus opnieuw op de luchthaven, althans ik deed een poging.

Om 6u 's morgens had ik het gehad en ik besloot te wandelen naar mijn couch, ik had toch alle tijd en begon aan mijn wandeling van 10km met mijn bagage.

Ik had via couchsurfing een slaapplaats weten te regelen bij Sunny, een Indiër die al 10 jaar in Perth woont.

Normaal kon ik 3 à 4 dagen daar verblijven, tot ik op road trip vertrok. Maar plan's changed. Sunny had ondertussen een interview in Sydney versierd en moest die avond nog zijn vlucht halen. Geen probleem zei hij, ik kon in het huis van zijn zus verblijven. Maar het was een complexe situatie. In dat huis wonen 2 studenten - die ik nooit zou zien - terwijl zijn zus in zijn huis verblijft. Voor mij was alles goed, zo lang ik maar een bed had.

Maar vlak voor het slapen gaan kreeg ik nog telefoon van Sunny dat zijn zus absoluut niet wou dat ik daar logeerde. Vermoedelijk had hij het haar nooit gevraagd. Ik kon er die nacht nog overnachten, maar de volgende morgen moest ik daar zeker weg zijn. 1 probleempje: ik vertrok daags nadien om 8u30 op dagtrip en kon moeilijk al mijn bagage meenemen. Ik moest dus vooraf nog een hostel zien te vinden, dus stond ik om 5u op.

Uiteindelijk vond ik een hostel en trok ik voor een dag naar Rottnest Island, een mooi eiland qua natuur en ik ontmoette er een nieuwe diersoort: quokka's. Ze lijken een beetje op kleine wallibies en ze zijn enkel hier te vinden.

Daags nadien trok ik naar Fremantle, een populair dorp nabij Perth en gekend vanwege zijn gevangenis die een rijk verleden heeft en ondertussen werelderfgoed is.

De volgende dag vertrok ik op road trip: Perth-Darwin, meer dan 3000 km langs de westkust, in 3,5 weken met een Brit, een Italiaan en een Française.

Het wordt mijn laatste grote trip alvorens ik terugkeer naar dat ministaatje ergens in Europa.

Vamos!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!