nicovanparys.reismee.nl

Fraser Island

Hi folks,

We blijven verder noordwaarts reizen met tussendoor stops in Noosa, Rainbow Beach en 1770/Agnes Water.

In Noosa verbleef ik 3 nachten. De eerste avond wist ik niet wat mij overkwam, heel veel Hollanders in het hostel. Ik dacht dat ik mij in bocht 7 van Alpe d'Huez bevond.
Veel bijzonders was erandersin Noosa niet te beleven en 3 dagen waren meer dan genoeg daar. Ik deed de coastal track in het National Parc en spotte een groep van 8 dolfijnen.

Van daaruit trok ik verder naar Rainbow Beach waar we vanop een immense zandduin naar de zonsondergang gingen kijken. Ongelooflijk hoe snel dit allemaal gaat. Ik geloof dat in 5 minuten de zon verdwenen was.
Vlak daarvoor probeerden we van boven op een duin te sandboarden, wat je als een combinatie van snowboarden en rodelen kan beschouwen. Met je buik liggend op een board glijd je, hoofd eerst, de duin af. Leuk om eens gedaan te hebben en ook redelijk spannend, want pas van op de top van de duin zie je pas hoe stijl het werkelijk is.

Vanuit Rainbow Beach vertrok de 3-daagse trip naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Er waren 4 4x4's van telkens 8 personen, waar ieder om beurt mocht rijden. We reden continu over zand: op het strand en inland tracks.
Ikzelf deed een moeilijk stuk van een inland track met veel zacht zand en putten. Het eerste moment voelde wat raar aan, omdat de chauffeur rechts zit en pinkers en ruitenwissers ook omgewisseld zijn, maar dat wende snel. Een paar wagens kwamen vast te zitten in het zand en moesten uitgegraven en voortgeduwd worden. Onze jeep gelukkig niet.
Onderweg zwommen we in heel heldere meren en deden we een aantal wandelingen met mooie uitzichten. We zagen ondermeer dolfijnen, roggen en schildpadden.
Op het eiland leven ook dingo's - een mengeling van een hond, wolf en vos, die heel agressief kunnen zijn. Daarom moesten we altijd minstens in een groep van 4 blijven -, spinnen en 4 van de meest dodelijke en giftige slangen ter wereld. Ik heb enkel een dingo gezien en in het midden van de nacht ook een muis tussen de tenten.
We sliepen dus in tenten op Aboriginalgrond en per auto moest je ook je eigen potje koken.

Nadien sliep iedereen nog 1 nacht terug in Rainbow Beach en daags nadien vertrok ik naar 1770/Agnes Water voor 3 nachten. Dit is de laatste plaats langs de oostkust waar je kan zwemmen of surfen in de oceaan, omdat er nadien zoutwaterkrokodillen en veel kwallen rondzwemmen.

Ik mag nog altijd niet zwemmen om de ondertussen gekende reden, dus moet ik maar op andere manieren de tijd vedrijven. Tussen mijn Fraser trip en de Whitsundays zit 1 week, wat achteraf gezien wat veel is, zeker als ik niet mag surfen.
Dus heb ik maar de rest van mijn eastcoasttrip gepland: hostels, bussen en trips zijn geboekt tot en met Cairns. Vandaar vlieg ik dan naar Tasmanië.

Ondertussen zie ik ook dat Club Brugge het uitstekend doet. Da's goed, dan kan ik in mei naar de titelmatch gaan zien :D. Hopelijk krijgen ze straks nu niet op hun zak van de mauves.

Terwijl bij jullie het kwik steeds verder ineen krimpt, blijft het hier dagelijks 30 graden. Ideaal dus, het water van de oceaan zou zelfs 25(!) graden bedragen.

In Noosa heb ik, samen met een Belgisch koppel gequizt. 1 van de vragen was wat Noosa betekent volgens de Aboriginals. Uiteraard wist niemand dit, maar het zou 'schaduw' betekenen.

Reacties

Reacties

Elke

Uw laatste 2 video's staan er niet op, bij deze de link voor wie wil.
Tip voor in't vervolg: dek uw micro op uw kodak wa af want de wind zit er zwaar in en ge zijt op sommige momenten totaal onverstaanbaar..

http://youtu.be/rAMUTruqtpM

http://youtu.be/BB1QCWo9enw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!